Willkommen, schön sind Sie da!
Logo Ex Libris

Analysing Media Texts

  • E-Book (pdf)
  • 104 Seiten
(0) Erste Bewertung abgeben
Bewertungen
(0)
(0)
(0)
(0)
(0)
Alle Bewertungen ansehen
Andrew Burn and David Parker outline how multi-modality theory can be used to analyze texts whicj employ multiple semiotic modes a... Weiterlesen
E-Books ganz einfach mit der kostenlosen Ex Libris-Reader-App lesen. Hier erhalten Sie Ihren Download-Link.
CHF 32.90
Download steht sofort bereit
Informationen zu E-Books
E-Books eignen sich auch für mobile Geräte (sehen Sie dazu die Anleitungen).
E-Books von Ex Libris sind mit Adobe DRM kopiergeschützt: Erfahren Sie mehr.
Weitere Informationen finden Sie hier.

Beschreibung

Andrew Burn and David Parker outline how multi-modality theory can be used to analyze texts whicj employ multiple semiotic modes and media, in such a way that a balanced consideration is given to the characteristics of each mode, how they integrate, and how they distribute textual functions between them. The medthods are rooted in a view of significance as dependent on social context, and fulfilling the social and communicative interests of both producers of textual production and use contingent upon digital formats will also be a determining content of the analytical method.

Autorentext

Dr Burn is a lecturer in Media Education at the London Institute of Education.



Inhalt

1) Introduction-What is multimodality theory?
-A funtional theory
-Why is modality of interest in research?
2) The scater and the old man-Multimodal design and moving image production
-Skateboarding documentary video: discourse
-Design and production
-Leo and the Old Man: the kineikonic and its subsidiary modes
3) Chocolate politics: analysing websites
-The websties
-Organisation: the design of learning
-Orientation: teaching and selling
4) Returning to Hogwarts: the modality of computer games
-From cut scene to gameplay - the player-avatar link
-Sensory modality
-Technological modality-the modality of children's games
5) Transforming Hannibal: interview data and textual analysis
-How can multimodal analysis be employed in the study of audiences?
-Chris and Hannibal
6) Conclusion

Produktinformationen

Titel: Analysing Media Texts
Autor:
EAN: 9781441169419
ISBN: 978-1-4411-6941-9
Digitaler Kopierschutz: Adobe-DRM
Format: E-Book (pdf)
Herausgeber: Bloomsbury Usa
Genre: Pädagogik
Anzahl Seiten: 104
Veröffentlichung: 01.12.2003
Jahr: 2003
Untertitel: Englisch